Shafeeq Alsadi & Jano Doe
Shafeeq Alsadi je palestínsky spevák, hráč na kanun a skladateľ pôvodom z Betlehema. Jeho improvizované sety sú hlboko zakorenené v arabskej hudobnej tradícii. Spolupráca so slovenskou hudobníčkou Jano Doe, experimentálnou hráčkou na DIY modulárny syntetizátor, vytvára nečakané hudobné krajiny, ktoré sú naplnené zdieľaným nepokojom, hnevom a smútkom z reality rozpadajúceho sa sveta.
Shafeeq Alsadi, narodený v Jeruzaleme v roku 1990 a vyrastajúci v Betleheme, je palestínsky hráč na kanun, spevák a skladateľ, ktorého hudba je zakorenená v tradíciách arabskej hudby. Na základoch tradície Maqam prináša Shafeeq stáročný nástroj kanun na súčasné pódiá, kde spája tradíciu s globálnymi vplyvmi.
Shafeeqova hudobná cesta ho zaviedla po celom svete, kde spolupracoval s umelcami z rôznych krajín. Jeho vystúpenia sú zmesou lyrických melódií a improvizácií, odrážajúcich jeho hlboké spojenie s palestínskym dedičstvom. Či už vystupuje sólové, alebo ako súčasť kolaboratívnych ansámblov, jeho hudba rezonuje témami kultúrneho rozprávania príbehov a univerzálnych ľudských skúseností.
Vzdelanie získal v Palestíne, no jeho umenie je obohatené rokmi života a práce v severských krajinách, ako sú Švédsko a Fínsko. Shafeeqova tvorba odráža ducha neustáleho skúmania. Jeho vystúpenia ponúkajú publiku podmanivý zážitok, v ktorom spája svoje zvuky so spontánnosťou medzi kultúrnym dialógom.
Jano Doe je sólový projekt kurátorky, kultúrnej manažérky a konštruktérky nástrojov Kataríny Skálovej. Je členkou live-codingového Kolektívu a noisových skupín Inocenc a Augiášov sonický chliev. Jej živé vystúpenia majú formu live-patchingu – všetky signálové cesty vznikajú na jej vlastnoručne vyrobenom modulárnom syntetizátore priamo pred publikom v kombinácii s no-input väzbou mixpultu a zašumenými kazetovými slučkami. Vznik a formovanie signálu sú premietané na obrazovke osciloskopu a lo-fi estetiku príležitostne dopĺňajú svetelné efekty v podobe horiaceho modulu alebo napájacieho zdroja.